درمدتی که فر های پخت اتوماتیک وارد ایران شد همواره بحث و جدال بر سر انتخاب فر گردان  یا فر ثابت بوده و همواره تولیدی های کوچک نان فانتزی که دو پارامتر محدودیت فضا و سرمایه  دلیل اصلی کوچک بودن تولیدی شان بوده به دلایلی که مطرح گردید تصمیم بر سر انتخاب فر گردان و فر ثابت  از سخت ترین تصمیمات  یک فانتزی کار و کارگاه دار بوده و هست که دراین مطلب قصد داریم برخی از مزایا و معایب دو مدل از دستگاه ها را بررسی کنیم و در انتها به فناوری و رویکرد علمی گروه صنعتی کیتروگاز خواهیم پرداخت . در ابتدا به بررسی عملکرد فر های ثابت  پرداخته و معایب و محاسن  این مدل می پردازیم .

مزایای فرهای ثابت  بخاردار

این مدل از دستگاه ها به دلیل محدود بودن محفظه و سطح ارتفاعی کوتاه ، قابلیت نگه داری دما و رطوبت بالایی را داشته و با باز شدن درب محفظه برای خروج محصول و جایگزینی با محصول پخته نشده حجم چشم گیری از رطوبت و حرارت خارج نخواهد شد  . در این مدل از فر های ثابت ، به دلایل مطرح شده که اصلی ترین آن کوتاه بودن ارتفاع طبقه میباشد ؛در محفظه باقی می ماند که این مساله از اصلی ترین دلایل انتخاب فر ثابت نسبت به فر گردان توسط فانتزی کاران محترم است که نان خروجی از فر ثابت نسبت به اکثر فرهای گردان بخاردار ؛ نرم تر، طلایی تر و حجیم تر می باشد و این مستقیما بر کیفیت نان و میزان فروش آن کارگاه اثرگذار بوده . پس می توان تنها دلیل انتخاب فر ثابت را در سه مورد زیر نام برد ؛

  • نان طلایی تر
  • نان نرم تر برای اغذیه فروشی ها
  • نان حجیم تر

 

مزایای فرهای گردان بخاردار

این دستگاه ها از ابتدا بیشتر برای مصارف قنادی و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گرفت ولی با توجه به مشکلات فرهای ثابت  به مرور زمان استفاده از این دستگاه رواج بیشتری پیدا کرد ، که به طور خلاصه کاهش مصرف گاز ، برق ، زمان و افزایش راندمان ،کاهش نیروی انسانی و افزایش تنوع محصولات را به دنبال دارد و  از مزایای بسیار عالی استفاده از فرهای گردان بخاردار است .

فرهای گردان گروه صنعتی کیتروگاز

گروه صنعتی کیترو گاز  با تلفیق این دو دستگاه توانسته دستگاهی جدید طراحی کند که تمامی ویژگی های مثبت فر های گردان و ثابت را در کالبد فر گردان  داشته باشد  و با ایجاد سیستمی بسیار هوشمند در حین فرایند پخت،  باعث شود اولا پف نان که ناشی از حرارت دیدن مخمر ها بوده ، به حداکثر میزان خود رسد و ثانیا با دارا بودن سیستم رطوبت سازی بسیار قوی ،کدر بودن رنگ نان ها فر گردان را با رنگ براق نان های فر طبقه ایی عوض کند و  نان با لطافت بالایی  را ارائه دهد . به طور خلاصه  کیترو گاز  توانست ، فر گردانی طراحی ، که نانی نرم و لطیف بارنگی براق و روشن تولید کند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *