فر برقی 6048

شرکت کیترو گاز تولید کننده انواع فر های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. فر های صنعتی و نیمه صنعتی در جاهای بسیار زیادی مانند قنادی ها ، نانوایی ها، کارگاه ها و کارخانه های صنعت پخت شیرینی جات کاربرد دارند.
فر های صنعتی و نیمه صنعتی دارای مدل های مختلفی هستند که خریدار می تواند بسته به نیاز خود هر کدام را انتخاب نماید. با فرهای صنعتی و نیمه صنعتی می توان محصولات زیادی را تولید کرد و از این رو باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود, به همین خاطر فر های صنعتی و نیمه صنعتی در صنایع شیرینی جات و نان ها دارای طرفداران زیادی هستند.

فر صنعتی و نیمه صنعتی

طرز کار کردن با فر های صنعتی و نیمه صنعتی  نیز بسیار آسان است و دارای حالات مختلفی برای پخت می باشد که به مصرف کننده این امکان را می دهد تا هر نوع کیک و شیرینی جات و …. را در بهترین حالت ممکن آماده نماید.

از دیگر مزایای فر های صنعتی و نیمه صنعتی این است که بدنه آن ها از جنس استیلی مقاوم طراحی شده تا از هدر رفتن حرارت درون فر جلوگیری شود و از این رو باعث شده که در مصرف سوخت صرفه جویی شود

انواع فر صنعتی در رستوران ها

در منوی رستوران ها ، هتل ها ، تالارها و سایر مراکز پذیرایی تنوع غذایی زیادی وجود دارد و تجهیزات مختلفی در زمینه ی آماده سازی و پخت این غذاها استفاده می شود . یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی  که در بخش پخت بسیار پر کاربرد است دستگاه ” فر صنعتی” می باشد . وقتی که صحبت از ”  فر ” می شود  اولین غذایی که ممکن است به ذهن شما خطور کند پیتزا باشد . در حالیکه در آشپزخانه های صنعتی از این دستگاه استفاده های بیشتری می شود و علاوه بر پیتزا ، غذاهای دیگری با آن نیز طبخ می شود . البته لازم بذکر است که فر صنعتی انواع مختلفی دارد و از نظر ساختار و نحوه پخت با فر پیتزا نیز متفاوت می باشد  . در ضمن فرها از نظر جنس بدنه ، ظرفیت ، ابعاد و نحوه کار کردن قابل مقایسه با فرهای خانگی نیستند . در ادامه به معرفی انواع مدل های این دستگاه می پردازیم .

انواع فر صنعتی در رستوران ها:

۱-     فر ته چین پز

۲-     فر دیزی پز

۳-     فر ریلی پخت برنج

۴-     فر دم کن برنج

۵-     فر بخار پز ایستاده ( گرمخانه گرم و مرطوب )

۶-     فر بره پز

۷-   فر پیتزا ریلی

۸-     فر پیتزا صندوقی

 

فربرقی 049849

انواع فر صنعتی  شیرینی پزی و قنادی
فر گردان قنادی

این نوع فر صنعتی یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه ها برای پخت انواع کیک و شیرینی در صنایع غذایی است. همانطور که از نام فر گردان  مشخص است، نحوه عملکرد آن‌ها به صورت گردان و دوار است. یعنی موادی که جهت پخت داخل این فرها قرار می‌دهید ثابت نبوده و در مسیری مشخص به گردش در خواهند آمد. این امر باعث می‌شود تا کیک و یا شیرینی مورد نظر شما به خوبی مغز پخت شده و سطح آن سریعاً خشک نشده و نسوزد. انواع فر گردان قنادی عموماً با استفاده از حرارت غیرمستقیم کیک و شیرینی مورد نظر را می‌پزند و این امر نیز به عنوان یکی از مزایای استفاده از آن‌ها شمرده می‌شود. دستگاه کلوچه پزی و فر کیک پزی از انواع فر گردان قنادی هستند.

فر طبقه ای

فر قنادی عنوانی است که به طیف مختلفی از فر صنعتی اطلاق می شود. با این حال، فر قنادی عموماً به مدل‌های مختلف فر طبقه ای گفته می‌شود، چرا که فر طبقه ای  دستگاهی برای پخت انواع کیک و کلوچه و شیرینی است. در فر طبقه ای نیز سعی می‌شود تا کیک با استفاده از حرارت غیرمستقیم پخته شود. در این نوع فر قنادی چندین طبقه وجود دارد که روی هرکدام از آن ها یک سینی قرار می گیرد و مواد اولیه کلوچه‌ها و شیرینی‌ها بر روی سینی‌ها قرار داده می‌شوند و برای پخت آماده می‌شوند. فر نان فانتزی نوعی فر طبقه ای  ثابت  است.

نکاتی برای خرید انواع فر شیرینی پزی صنعتی
  • کاربرد : مدل‌های مختلف فر صنعتی کاربردهای متنوعی دارند. تنها از برخی از این فرها می توان به عنوان فر قنادی استفاده کرد، ولی کاربردهای مختلف آن ها شامل پخت نان، خشک کردن، سوخاری کردن، هموژنیزه کردن، گرمادهی، حرارت دادن، استراحت دادن به خمیر و … است.
  • نوع کارکرد : اینکه قصد دارید از فر قنادی یا همان فر صنعتی شیرینی پزی خود به چه صورت استفاده کنید. آیا این فر به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا اینکه به عنوان بخشی از یک فرآیند کار می‌کند؟ مثلا آیا فر باید به یک دستگاه بسته بندی متصل شود تا پس از پخت،‌ به صورت خودکار وارد بخش بسته بندی محصول شود؟
  • ابعاد فر صنعتی
  • نوع گرما دهی : نوع حرارت دهی و همچنین توان حرارتی فر مورد نظر به چه اندازه است؟ آیا احتیاج به یک بخش سردکن نیز دارید؟ برخی از مدل های فر قنادی قادر به ایجاد گرمای زیاد نیستند. مدل های مختلف فر صنعتی از راه های مختلفی تولید گرما می‌کنند. برخی با استفاده از الکتریسیته کار می‌کنند (فرهای برقی)، برخی با استفاده از گاز کار می‌کنند، برخی نیز با استفاده از سوخت‌هایی مانند گازوئیل کار می‌کنند (که البته استفاده از این نوع فر صنعتی شیرینی پزی دیگر چندان متداول نیست )
  •  نوع جریان هوا : جریان هوا به چه شکل در داخل فر قنادی مورد نظر ایجاد می‌شود؟‌ آیا این جریان تنها از یک جهت است؟ از دو جهت است؟‌ به صورت عمودی است و یا افقی؟
  • نحوه کنترل : هرچه کنترل شما روی فعالیت‌های مختلف فر بیشتر باشد، عملیات پخت کیک و شیرینی و کلوچه نیز حرفه ای تر انجام می‌شود. برای مثال می‌توان به حرارت، سرعت حرکت پروانه‌های داخل فر، ایجاد جریان‌های مختلف، باز شدن خودکار درب و … اشاره کرد.

 

فر صنعتی قنادی نیز در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود و برای مصارف مختلفی به کار می رود و به صورت ساده و کانوکشن دار ساخته می شوند. برای پخت بعضی از نان ها و یا شیرینی ها نیاز به بخار است که فرهای صنعتی می توانند بخار دار هم باشند.

فر قنادی صنعتی برای کارگاه های بزرگ و قنادی هایی که به صورت مستقیم شیرینی جات را در بازار عرضه می کنند بسیار مناسب است و با سوخت گازی و برقی ساخته می شوند. از قابلیت های فر قنادی صنعتی می توان به این اشاره کرد که قادر است در زمان بسیار کوتاه انواع کیک و شیرینی های مختلف را با سرعتی بالا آماده کند. توسط این دستگاه می توان محصولات دیگری از قبیل نان را با کیفیت بالا پخت و به مشتریان عرضه کرد.

کلام آخر

به طور کلی دستگاه فر صنعتی طراحی شده در دو نوع فرهای صنعتی گردان و فر قنادی ثابت می باشد. حرارت در فرهای صنعتی گردان توسط چرخش سینی ها سبب پخت یکنواخت محصول می شود. در فرهای قنادی ثابت، حرارت به صورت یکنواخت به کل محصول داده می شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *